Wiadomości

  • MAXIMA GRUPĖ, UAB zaprezentowała skonsolidowane wyniki finansowe za rok 2024. W zmiennym i wymagającym otoczeniu rynkowym Stokrotka posiada stabilną pozycję na rynku, dbając o długoterminowy rozwój. Czytaj więcej »

  • Wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska w 2024 roku wyniosła ponad 6,8 mld zł[1]. W ciągu ostatnich 7 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 32 mld zł. Czytaj więcej »

  • Dokładnie 30 lat temu, 4 kwietnia 1995 roku, powstał w Polsce pierwszy sklep Biedronka. Trzy dekady później, u schyłku 2024 roku, sieć liczyła już 3730 placówek handlowych rozsianych po wszystkich regionach kraju. To nie tylko historia sukcesu biznesowego, ale przede wszystkim opowieść o głębokiej transformacji społecznej Polski. Czytaj więcej »

  • Stock Spirits Group ogłosiła dziś przejęcie The Drinks Company – niezależnego importera i dystrybutora wielokrotnie nagradzanych alkoholi z siedzibą w Wielkiej Brytanii. To posunięcie wzmacnia zdolność Grupy do ekspansji na jeden z największych rynków w Europie i wspiera jej ambicję, aby do 2027 r. stać się wiodącą firmą spirytusową w Europie. Czytaj więcej »

  • W tym roku organizacja świąt wielkanocnych będzie nas kosztować średnio 588,2 zł, czyli o 20 zł więcej niż w ubiegłym roku. O tym, że koszty tegorocznej Wielkanocy będą wyższe od tych poniesionych w latach poprzednich, przekonanych jest niemal 30 proc. respondentów Barometru Providenta. Czytaj więcej »

  • Analitycy szacują, że w marcu w sklepach było o ponad 6% drożej niż rok wcześniej. Jednak przed samą Wielkanocą konsumenci mogą jeszcze bardziej odczuć podwyżki cen. Eksperci prognozują, że w tym roku produkty na świąteczny stół mogą zdrożeć nawet dwucyfrowo rdr. Czytaj więcej »

  • Grupa Eurocash zakończyła rok 2024 z przychodami na poziomie 32,2 mld zł, co oznacza spadek o 0,7% względem roku poprzedniego. Wartość sprzedaży całego segmentu hurtowego w Polsce spadła o 2,7%. Eurocash zakończył zatem rok z umocnioną pozycją i większym udziałem w rynku. Marża brutto wypracowana przez spółkę wyniosła 13,4% i była o 0,2 punktu procentowego mniejsza niż rok... Czytaj więcej »

  • Koncern Philip Morris International (PMI) zakończył wartą niemal 1 mld zł modernizację fabryki w Krakowie. Nowe linie produkcyjne są w stanie wyprodukować w skali roku do 11 mld sztuk wkładów tytoniowych do podgrzewania, w tym do najnowszego systemu podgrzewania tytoniu, który właśnie trafił do sprzedaży w Polsce. To część globalnego planu firmy dotyczącego stopniowego... Czytaj więcej »

  • Według najnowszego badania opinii publicznej, większość społeczeństwa uważa, że w Polsce wciąż nie ma dość galerii i centrów handlowych. Tak deklaruje 46,1% pytanych Polaków. Natomiast 36,4% rodaków twierdzi, że w obecnej sytuacji (w tym gospodarczej, społecznej i rynkowej) jest już przesyt tego typu obiektów. Niezdecydowanych pozostaje 17,5% respondentów. Czytaj więcej »

  • 1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to,... Czytaj więcej »

  • Grupa Chorten uczciła 15 lat działalności

    Poniedziałek, 31 marca 2025

    Trzydniowe Forum imienia Krzysztofa Pakuły „Partnerstwo – innowacje – inspiracje w FMCG. 15 lat sukcesu Grupy Chorten” było okazją do podziękowania za wieloletnią współpracę właścicielom sklepów partnerskich, producentom, menadżerom sklepów oraz pracownikom. Czytaj więcej »

  • W lutym 2025 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 0,5% niższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o 12% – wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR. Czytaj więcej »

  • W 2024 roku GK Gobarto wypracowała rekordowe 3,73 mld zł przychodów ze sprzedaży, co było efektem sprawnie działającej sieci dystrybucji oraz segmentu ubojowego. Skonsolidowany zysk EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wyniósł ponad 126 mln zł. Czytaj więcej »

  • Spółka Danone oraz fabryka serków i jogurtów Danone w Bieruniu zdobyły prestiżowy certyfikat Rainforest Alliance. Dotyczy on zrównoważonego łańcucha dostaw dla surowców kakaowych wykorzystywanych w produkcji popularnych jogurtów z dodatkami marki Fantasia. To kolejne potwierdzenie, że firma działa w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Czytaj więcej »

  • Grupa InPost odnotowała rekordowy rok pod względem przychodów – które wzrosły o 23,5% r/r do 10,9 mld zł, a skorygowana EBITDA osiągnęła poziom 3,6 mld zł po wzroście o 33,5% r/r. Wolumen przesyłek za rok 2024 wyniósł 1,1 mld (+22% r/r). InPost prawie podwoił wynik EPS i osiągnął znaczący postęp w rozbudowie sieci OOH w całej Europie. Spółka pobiła własny rekord w... Czytaj więcej »

  • Spadek liczby klientów oraz mniejszy ruch w galeriach i centrach handlowych nie jest chwilowym trendem. Ogólnie zmierza to w niekorzystnym dla tych obiektów kierunku. Okres świąt, mimo że może być dla galerii i centrów handlowych trudny, daje także szansę na wyjście ze stagnacji. Rozwiązaniem mogą być zintegrowane kampanie reklamowe, które łączą online z offline. Czytaj więcej »

  • Spółdzielnia Mleczarska Ryki wdraża pierwszą w kraju technologię UV do oczyszczania solanki – przełomowe rozwiązanie, które znacząco wpłynie na jakość produktów oraz zrównoważenie procesu produkcyjnego. Urządzenie, opracowane przez duńską firmę Lyras, trafi do zakładu w listopadzie 2025 roku. SM Ryki jako pierwsza mleczarnia w Polsce zdecydowała się na wdrożenie tej... Czytaj więcej »

  • Zbliżający się okres świąt Wielkanocnych to tradycyjnie czas wzmożonych zakupów. Niestety, w tym roku wielu z nich może spotkać się z wyższymi cenami kluczowych artykułów spożywczych. Wzrost cen jaj, kakao oraz tłuszczów stawia przed branżą handlu detalicznego nowe wyzwania, w tym ryzyko zwiększenia liczby kradzieży sklepowych. Czytaj więcej »

  • Zarówno w styczniu, jak i w lutym ceny jaj wzrosły rdr. dwucyfrowo. Wstępne wyniki z marca też na to wskazują i świadczą o tym, że produkt coraz bardziej drożeje. W tym miesiącu jajko w sklepie kosztowało średnio już nieco ponad złotówkę. Nie brakuje opinii, że w kwietniu trzeba będzie za nie zapłacić o 10-15% więcej niż rok wcześniej. Czytaj więcej »

  • We wrześniu 2024 roku wszystkie podmioty wchodzące w skład grupy spółek DANONE w Polsce uzyskały certyfikat B Corp. Zrealizowały tym samym zobowiązanie do certyfikacji do końca 2025 r. znacznie przed czasem. Czytaj więcej »

  • W 2024 roku liczba rozpoczętych kontroli podatkowych spadła o blisko 24% w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Jak przekonują znawcy tematu, skarbówka ma coraz doskonalsze narzędzia do typowania podatników, którzy mogli naruszyć prawo. Jednocześnie eksperci zwracają uwagę na braki kadrowe w organach skarbowych. Czytaj więcej »

  • Sfinks Polska według wstępnych danych jednostkowych, w 2024 roku wypracował przychody ze sprzedaży w wysokości 74,3 mln zł, zysk brutto na sprzedaży o wartości 24,8 mln zł oraz zysk z działalności operacyjnej w kwocie 6,2 mln zł. Jednocześnie spółka zanotowała wynik netto o wartości -5,7 mln zł. Czytaj więcej »

  • Grupa Żabka w 2024 r. kontynuowała wzrost sprzedaży, wspierany zarówno przez wyższą o 8,3% sprzedaż porównywalną (LFL), jak i dalszą ekspansję sieci sklepów. W minionym roku Grupa otworzyła 1166 nowych placówek i jednocześnie dynamicznie rozwijała ofertę cyfrową. W efekcie sprzedaż do klientów końcowych osiągnęła poziom 27,3 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 20% rok do... Czytaj więcej »

  • W styczniu i lutym br. galerie i centra handlowe straciły 7% klientów rdr. Do tego liczba wizyt spadła o 17% rdr. Częstotliwość odwiedzania tych obiektów zmniejszyła się o 11% rdr. Ponadto czas wizyt uległ skróceniu o 3% rdr. Tak wynika z obserwacji zachowań ponad 1,3 mln konsumentów w przeszło 710 tego typu placówkach. Spadki mogą być tym dotkliwsze, że dotyczą okresu... Czytaj więcej »

  • Odpowiedzialne zarządzanie zasobami wodnymi to jeden z kluczowych filarów misji zrównoważonego rozwoju Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie. O tym, dlaczego odpowiedzialne podejście do wody ma znaczenie nie tylko dla biznesu, ale i dla całego społeczeństwa, opowiada Ksenija Todić, Dyrektor Łańcucha Dostaw w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie. Czytaj więcej »

  • W lutym br. ceny w sklepach wzrosły średnio o 5,8% w ujęciu rocznym. Z kolei w styczniu skok wyniósł 5,9% rdr. Zatem po raz pierwszy od roku widać delikatne, ale jednak odwrócenie trendu - wynika z najnowszego raportu rynkowego pt. „Indeks Cen w Sklepach Detalicznych”. Czytaj więcej »

  • 17 marca w Brukseli, podczas Forum Przywództwa Spółdzielczego „Model spółdzielczy 2030: wyzwania i rozwiązania”, Agnieszka Maliszewska, Pierwsza Vice Prezydent Cogeca i Dyrektor Biura PIM, otrzymała prestiżowy certyfikat honorowy „2025 - Międzynarodowy Rok Spółdzielczości ONZ” przyznany przez Euro Coops. Czytaj więcej »

  • Jak mówił jeden z bohaterów słynnego filmu Rejs: „Na każdym zebraniu jest tak, że ktoś musi zacząć”. A najlepiej zaczynać od początku, więc taki dałem tytuł felietonu, który inauguruje nową, satyryczną rubrykę w magazynie Hurt & Detal. Czytaj więcej »

  • Najnowszy Barometr EFL nie przynosi nadziei na istotną poprawę kondycji handlu w Polsce. Subindeks dla tego sektora na I kwartał 2025 roku wyniósł 49,1 pkt., tylko o 0,1 pkt. więcej kw./kw. Czytaj więcej »

  • - Rok obrotowy 2024 był kolejnym okresem znaczących wyzwań i niepewności gospodarczej. Mimo to konsekwentnie rozwijaliśmy Henkla w minionym roku i osiągnęliśmy, a nawet przekroczyliśmy, ważne kamienie milowe. Bardzo dobre wyniki za 2024 rok potwierdzają skuteczną realizację naszej Strategii Ukierunkowanego Wzrostu" – powiedział Carsten Knobel, prezes zarządu Henkel. Czytaj więcej »

więcej artykułów